Language
Валута

Дефицит на желязо и косопад

Много жени и мъже имат дефицит на желязо (анемия). Симптомите на недостиг на желязо включват умора, задух, чести инфекции, чупливи нокти и косопад. Ако вярвате, че имате анемия, трябва да се обърнете към лекар за да тества нивата на желязо. Разберете рисковите фактори, причините, медицинските тестове и решенията за косопад в следствие дефицит на желязо.

Кой е изложен на дефицит на желязо

Всеки може да има дефицит на желязо, но жените са особено изложени на риск. Жени с анамнеза за анемия, жени и момичета с тежка загуба на кръв по време на менструация или бременни жени, може да са особено предразположени към дефицит на желязо. Според NIH около 1 на 5 жени в детеродна възраст и около 50% от всички бременни жени развиват желязодефицитна анемия.

За бременни жени пред родилната медицинска помощ обикновено включва скрининг за дефицит на желязо. Ако нивата на желязо са ниски по време на бременност, вашият лекар може да предпише хранителни добавки с желязо или да препоръча да консумирате повече храни богати на желязо.

Причини за Косопад от дефицит на желязо 

Защо дефицитът на желязо причинява косопад?

Косопадът от недостиг на желязо се причинява, когато на тялото липсва достатъчно желязо, за да произведе хемоглобин в кръвта. Хемоглобинът е съставката, която носи кислород за растежа и възстановяването на всички телесни клетки, включително клетките, изграждащи космените фоликули.

Временната загуба на коса като загуба на коса при дефицит на желязо се нарича телогенен ефлувиум . Телогенният косопад е аномалия на цикъла на растеж на косата, който кара косата, която обикновено е във фазата на анаген (растеж) на цикъла на растеж на косата, да бъде преждевременно изтласкана във фазата на телоген (почивка). Това кара засегнатите косми да падат. Телогенният ефувиум обикновено е временен, ако своевременно се открие и профилактира причината. Тъй като косата е несъществена част от тялото, растежът на косата е един от първите процеси, които се засягат, когато възникне дефицит на желязо или други хранителни вещества.

Медицински тестове за диагностициране на дефицит на желязо

Ако смятате, че имате дефицит на желязо, консултирайте се с лекар, за да измерите нивата на желязо. Следващите три теста могат да покажат колко желязо използва тялото ви от железните запаси на организма. Тестовете за измерване на нивата на желязо включват:

  • Серумно желязо. Този тест измерва количеството желязо в кръвта. Нивото на желязо в кръвта ви може да бъде нормално, дори ако общото количество желязо в тялото ви е ниско, така че лекарите обикновено препоръчват да се направи този тест заедно с други тестове за желязо.
  • Серумен феритин.  Чрез измерване на феритин, протеин, който помага за съхраняването на желязо в тялото, Вашият лекар може да разбере колко от съхраняваното желязо в тялото Ви е използвано. Ниският серумен феритин уврежда растежа на косата, тъй като тялото се стреми да запази желязото за основните функции на тялото.
  • Ниво на трансферин (или общ свързващ желязо капацитет). Трансферинът е протеин в кръвта, който носи желязо, а общият капацитет на свързване на желязо измерва колко трансферин не носи желязо. Хората с дефицит на желязо често имат високо ниво на трансферин, който няма желязо.

Косопад при дефицит на желязо: Съвети и трикове

Ако Вашият лекар Ви диагностицира с дефицит на желязо или просто искате да увеличите здравословните хранителни вещества за косата във вашата диета , яжте повече храни, богати на желязо, или приемайте  хранителна добавка с желязо.

Най-богатите на желязо храни са червените меса като говеждо и черен дроб. Други животински протеини като пилешко, свинско, риба и миди също са добри източници на желязо. Изследванията показват, че тялото усвоява желязото от животински източници по-добре от желязото от немесната (вегетарианска) храна. За вегетариански източници на желязо консумирайте повече  спанак и тъмнолистни зелени зеленчуци; боб и леща ; тофу; сушени плодове като сини сливи и кайсии; и сок от сини сливи.

Освен това е важно да се има в предвид, че витамин С помага на тялото да усвоява желязото. Добри източници на витамин С са червените чушки,  ягоди , спанак и цитрусови плодове.

По-лесен начин да получите повече желязо и витамин С във вашата диета плюс допълнителни ползи за растежа на косата е приема на клинично доказана добавка за растеж на косата . Изберете добавка, която съдържа желязо плюс здравословни хранителни вещества за коса като биотин , цинк и морски екстракти . 

Когато се борите с косопад причинен от дефицит на желязо, не забравяйте, че това, което се случва с тялото ви днес, няма да повлияе на косата ви утре. За разлика от кожата, може да отнеме няколко месеца, преди негативните ефекти от катастрофалните диети, дефицита на желязо или други причини за косопад да се проявят в растежа на косата ви . За да се справите с косопад с дефицит на желязо, бъдете търпеливи и последователно приемайте препоръчаната доза доказана добавка за растеж на косата. Вашето старание трябва да се отплати за няколко кратки месеца!

Напиши Коментар